Мониторинг преди парада #3

В родната блогосфера също усилено се заговори по темата за гей парада, глупостите на БНС и ЛГБТ проблемите. В някои постове се изрази мнението, че „гейовете не ми пречат, ама не искам да се показват“, което ако не е прикрита хомофобия, не знам какво. За сметка на това се появиха много добри мнение в Openly Feminist, Fictions we live by, при Сергей Петров, Еленко Еленков, ЛонгалонКайл ГрейдиТодор Иванчев, Радан КъневVanilla milk и други, които за момента не мога да си спомня. Блоговете ще се наложат като алтернативна медия, Еленко. Защото в момента много хора вярват само на тях.

ЛГБТ блогосферата пък е ясно, че не остава безучастна (препратки в блогрола тук).

В блога на Сталик се е появил чудесен анализ, озаглавен „Гей прайд на гордостта: защо ни е нужен и има ли той почва у нас“. Ще си позволя да цитирам няколко изречения (ако не е проблем): „Много хора си мислят, че българският парад ще протече под формата на популярните в западните мегаполиси карнавални шествия — камиони с огромни тонколони, от които се носи техно музика, накичени от горе до долу с голи до кръста мъжаги с потни релефни тела и какички по без нищо; травестити в костюми, подобни на тези от карнавала в Рио; лесбийки-рокерки; и т.н. Да, вероятно щеше да е доста забавно парадът ни да е такъв, но не, няма да бъде. За успокоение на много хора.

Българският парад ще бъде от „източноевропейски тип”. Това, което аз наричам „парад в тоталитарна атмосфера”. Затова може би по-подходящо е да го наречем „Поход за равноправие” или нещо подобно. Парада е понятие свързано с празничното. Похода е понятие свързано с демонстрацията и гражданската позиция.“

Много вярен, много силен пост, макар и от него да боли. Може би чрез бъркането в отворените рани ще дойде изцелението.

И за край на настоящата емисия – Българската Православна Църква в лицето на Варненската и Великопреславската митрополии се обявява против провеждането на прайд парада в София. Първо, България е светска държава, и второ, аз (една от екипа на този блог) като православна християнка апелирам БПЦ да преосмисли ролята си в обществото, за да не чуваме за нея само покрай гей паради и църковни събори. И моля, преди да целите някой от грях, да се оттървете от смъртните грехове като алчност и лакомия, обхванали целокупното духовенство.

Advertisements
Explore posts in the same categories: activity, human rights, lesbian, lgbt, media, view

Етикети: , , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment на “Мониторинг преди парада #3”

  1. яйце в кофичка Says:

    така, щом стана дума за българската православна църква, представям ви един материал, който, по моя скромна преценка, може да претендира за обективност. не целият е важен в случая, а последните няколко параграфа, където, между другото се казва и следното:

    „Обречена в течение на 130 години на либерални и/или социалистически експерименти, Българската църква неизбежно се превръща в плитък сбор от битово християнство, провинциално богословие и музейна деятелност. По един злощастен сценарий периода на продължителната схизма преминава в период на комунистически атеизъм, а той от своя страна в нови либерални лутания, в прословутия разкол и в гнусливото отдръпване на православните архиереи от каквато и да е обществена функция. Затова днес за Българското православие има само едно лечение и то е същото, каквото е било винаги. Да се откаже от съмнителната привилегия да формулира своя политическа или социална идеология и да обслужва вече съществуващи идеологии, а да се върне към корените си, генерирайки духовни събития.“*

    мисълта ми е: българската православна църква не е в състояние да излезе от кризата, в която така или иначе се намира от 49-та година насам (а според текста – и от по-рано). освен това тя по дефиниция е не-от-този-свят, въпреки че институционната и база неибежно е (живеем във светска държава, все пак). следователно, смятам че е напълно нереалистично да очакваме от нея да изрази позиция, различна от вече известната ни: ние-сме-против.

    най-малкото поради тези причини е неуместно, от чисто стратегическа гледна точка, да намесваме българската православна църква в спора. тя никога не е одобрявала, няма и да одобри хомосексуалността (поне не и в обозримо бъдеще). колкото до боян расате, нека се позовава на нея колкото си ще. честно казано, щях да се учудя, ако той, като националист не го правеше. не мисля, че ако българската православна църква застане (формално, тъй като, според мен, тя няма ресурси да застане реално) зад него, това едва ли би променило съществено ситуацията. единствено изключение би било ако тя все пак разполага с някакви политически или финансови възможности за въздействие. все още си мисля, че протестът от страна на митрополит кирил срещу парада във варна преди няколко години придоби тежест заради нерешените имуществени въпроси с варненска община. но това са само догадки.

    боян расате е интересен противник. а петя, за съжаление, не беше достатъчно агресивна, за да му се противопостави (да го надприказва). при все, свалям и шапка за смелостта да изрази гражданската си позиция в ефир.

    http://conservator.blog.bg/viewpost.php?id=93746


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s


%d bloggers like this: