Раздвижване из нощния живот

Заглавието на поста не е от най-оригиналните, но може би най-точно disco-ball1описва това, което започна да се случва през последните месеци в нощния гей и лесбийски живот на София.

До края на ноември (горе-долу) разполагахме с Есънс (предимно за лесбийки), Екзит (предимно за мъже), Витал, Адонис, Ин да Клъб и Уай Нот предимно не е ясно за кого, ша ме прощават и няколко приятелски настроени кафета. И Ялта, в която се пренесе част от публиката на Спартакус, а и от време на време правят спарта-партита под надслов „легендата е жива“ или нещо подобно, които хич не са зле, само дето не са баш гей, не са и точно микс, а нещо като нищо, но пък през лятото поне има приятна градина.

И ако за голяма част от гореизброените заведения има някаква реална причина все още да не са умрели от глад, не ми е ясно кой ходи в Адонис, откъдето минахме преди година и хм, беше като квартална кръчма в Малашевци с не по-весела атмосфера от тази на малашевските гробища.

Абе в общи линии – нищо общо с това, което беше през втората половина на деветдесетте, когато имаше няколко ЛГБТК дискотеки (Лилаво общество – здравей, здравей!) и куп барове за всеки вкус, като всичките бяха микс май без Уай Нот. Може и да бъркам, но поне в читавите като Джордж публиката беше разнородна, чалга нямаше и изобщо, освен да въздишам по тези времена, нищо друго не ми остана.

Даже скоро се чудех дали най-добрите времена на нощния живот не са вече минало, което би било абсолютна трегедия, все пак като цяло общността има по-малко семейни ангажименти, разполага с disposable income и изобщо, обича да прекарва време по локали и шантани дори през седмицата. За мен поне усещането беше за пълен застой и мракобесие на ЛГБТ фронта – затворена дискотека, замрял интерес към активизма под какавато и да е била форма, всякаки нацисти и атакисти със свободен достъп до ефир и властови механизми и само 2-3 прилични заведения, като прилични е относително, ако човек не иска да се удуши или не иска да слуша Преслава, Амет и каквото там (не ме разбирайте криво, просто си имам други музикални разбирания).

И изведнъж настана някакво раздвижване. Може да е поради световната финансова криза, най-весело у нас беше 96-97-98ма, по време на голямата икономическа криза, така че сигурно има нещо общо. Ако забележа някаква тенденция, може да спретна един регресионен анализ, който още веднъж ще докаже старата максима, че по време на криза хората се веселят като за последно.

И така – появи се второ лесбийско заведение – Липс, отвори врати и Сохо, което – алелуя, е микс, а слухове упорито говорят за отваряне на една нова (!) гей дискотека (само глей’те да не е микс!)  и за повторно отваряне на Спартакус.  От всичките тези нощни клубове имаше и има нужда. Защо?

– Защото  е добре да има конкуренция, а два лесбийски бара е по-добре от един. Може и повече даже.

– Защото обичаме микс заведения, където можем да пием по няколко бири с приятелите с гейове или братовчеда, който си идва два пъти в годината от Финландия.

– Защото ни трябва гей дискотека с размерите на Спартакус, и още няколко.

И малка рекапитулация на случилото се дотук: плюс е, че заведенията започват да изпълзяват изпод земята, да имат по две тоалетни и те да са чисти.

Минус като цяло: не се пести от аудиото и от климатика! Доброто обслужване все още е повече в сферата на пожеланията, отколкото банална реалност. Аз поне обичам да плащам за комплексна услуга, ако не ми се плаща, ще ида в малашевската кръчма. За 20 години грешките на растежа би трябвало постепенно да останат някъде в миналото.

И би било добре, ако има не-чалга вечери, щото се е видяло, че чисти от чалга заведения в момента не може да има. Нали търсенето определя предлагането, както пише в дебелата книга.

Но за да завършим позитивно – тенденцията в развитието на терени за нощен живот започва да ме изпълва с оптимизъм.

П.С. Речник: микс заведение – такова, посещавано от Л+Г+Б+Т+К, а не гей+стрейт публика.

П.П.С. Тук споменах някои вече затворени легенди, но някой път ще седна да опиша последните 15 години, както ги видях аз.

Explore posts in the same categories: lesbian, lgbt, misc, view

Етикети: , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

17 коментара на “Раздвижване из нощния живот”

  1. longanlon Says:

    хехе първото уточнение беше малко излишно – как точно би ставал фейс контрола на едно не-микс заведение, ако микс значеше гей+стрейт? :)

  2. Миро Says:

    Ами няма да е контрол на входа :)
    Достатъчно е заведението да е известно като гей френдли. Това автоматично ще възпре нетолерантните стрейт посетители :-) А толерантните така или иначе са си добре дошли (според мен).

    Иначе на мен не ми харесва и практиката на по-профилираните клубове.
    Джордж, по който въздиша авторката, а по който въздишам и аз, започна да потъва, когато започна да изолира гей мъжете. Само не знам кое от кое е следствие.

    Сега пък в Екзит искат пари за вход от момичета. Адки тъпо ми се вижда това от социална гледна точка. Има някаква бизнес полза ли, що ли?

  3. girlsgonewise Says:

    Уточнението що е то „микс-заведение“ е за хора, които май бъркат понятието, и които на всичкото отгоре са гей :) Явно мракът от последните години води до непознаване на гей аргото :)

    Иначе, Джордж започна да затъва, когато го взеха хора без концепция и бизнес нюх, точно те започнаха да въвеждат някаква сегрегация, а след това барът съвсем западна. При Митко и Илиян нещата си вървяха съвсем спокойно и мирно. Не знам дали от тази работа с Джордж започна цялото това нещо, но пълно разделение няма никъде по света.

    А това с входа за определен пол го има и в стрейт заведенията (или имаше, например в Аквариус едно време), обаче е адски тъпо, какво значение има мъж ли си, жена ли си, или всички плащат, или не.

    Иначе бизнес ползите ги има, когато няма конкуренция и човек е принуден да ходи все на едно и също място, тогава си правят каквото си искат, слагат каквито си искат цени, мърляво е и тн.т. Ако има повече читави заведение, тези със скапани бизнес практики няма да оцелеят дълго.

  4. woland69 Says:

    Да имаше и по някое дневно заведение, където човек да седне и да изпие по нещо :).

  5. vihrena Says:

    Ох, оплюйте ме, но не го разбирам генерално това с гей-баровете. Само задълбочават сегрегацията. После като отида с жена си в произволен бар и ни гледат като извънземни: „Що не си ходите в гей-бар като всички нормални лесбийки, какво сте ми дошли тук“. Нали борбата е да не ни определят и разделят по признак на ориентацията ни – защо тогава сами да го правим?
    Наистина, моля някой да ми обясни, защото съм сигурна, че има разумен отговор и аз просто не се сещам за него.

  6. girlsgonewise Says:

    Ами предполагам, защото към момента е много по-спокойно в гей бар, отколокото на друго място, не сме дорасли да няма такива места.
    Иначе има и заведения, където на никой не му прави впечатление, но те са „френдли“.

  7. Stalik Says:

    Забележката за персонала е много точна. :) В „Сохо“ има една симпатична позитивна личност, която е влязла в ролята на гардеробиерка, но не особено убедително. По-скоро ми напомня на серийна убийца. А атмосферата наоколо придава автентичност на образа. Но не самото излъчване е проблема, а факта, че когато й причиняваш работа, за която тя вероятно всъщност е там, у нея се предизвиква невъздържан душевен дискомфорт, който бързо намира жестомимичен и вербален отдушник. … … …

  8. scrabble_nerd Says:

    vihrena, според мен леко си се увлякла в стремежа за интеграция. аз също съм за приемането ни в обществото, не ме разбирай погрешно. не съм хетерофобно настроена.

    много барове и заведения обслужват различни субкултури. гей-субкултурата съществува и има нужда от места, в които може да се демонстрира, упражнява и вихри, като цяло, ако ще и да си пищи просто. има нужда от места, в които можеш да се срещнеш с хора, които споделят ориентацията ти, което ги прави подобни на теб, дори малко. в баровете хората също ходят и да се оглеждат и забиват (само се надявам този коментар да не предизвика коментари „ма как може, тва е разврат, само вечна любов и поезия до дупка трябва“). така че не мож ме убеди, че в един бар, пълен със стрейт мъже и хетеро двойки, ще ми е забавно и ще мога да оглеждам жените спокойно, без да имам наум, че задълже са стрейт. или пък че ще мога да си пищя на jimmy sommerville, примерно.

    и друго, границите на освободеност в един гей бар са много по-широки, отколкото в един стрейт бар. колкото и да ми се иска да не е така, все пак не живеем в идеален свят и тия настройки няма да се променят скоро.

    доста хаотичен коментар се получи, дано ме разбереш.


  9. Дали ще има или няма да има гей бардаци и колко са, ми е все тая. Не ги посещавам.

  10. vihrena Says:

    @srabble_nerd: благодаря, по-ясно ми става, но за съжаление имам склонността да приемам за реалност това, което ми се иска на мен, а не това, което се легитимира за обективна действителност от мнозинството от хората. Някакъв звездоветрен солипсист съм най-вероятно :)
    много е жалко, че повечето жени в „нормалните“ барове са стрейт ;) но при някои просто си плаче да опиташ >:-) и тук бих се натякнала: ако не се тикахме по гей-баровете, щеше да има повече гей хора в „редовните“ барове и следователно повече причини да ходим там… Не сме дорасли, ясно, разбирам и млъквам по въпроса.
    Но ми е хубаво да си мечтая…

  11. vihrena Says:

    Ой, още нещо: не е честно да не можем да отидем в LIPS, понеже в компанията има момче! Тъй де, ние можем, ама него да го пратим да спи вкъщи, така ли? това вече ако някой ми го обясни…
    Айде, брат ми е 1.90 брадат дългокос метъляга с кубинки, него няма да го заведа там – кой ще повярва в нежната му душа и че няма да зяпа лесбийките. Ама това другарче, дето не го пуснаха, дори не е стрейт, излязъл в компания с „Шест кокошки (съм заклала)“ (което само по себе си е героизъм) и на входа – сори, пич. Дискриминация по полов признак, ощетяваща освен това и приятелките му, както и оборота на заведението.
    знам, че досаждам, но ми се ще всяко нещо да си има разумно обяснение.
    Айде със здраве!

  12. dete Says:

    а какъв е адреса на ‘сохо’?

  13. girlsgonewise Says:

    @cybercracker, всеки си има вкус и разбирания. а и не всяко заведение е задължително да е бардак.

    @ вихрена, е затова е добре да има микс заведения, но пък не виня строго профилираната за политиката им. и изобщо, у нас липсват все още много неща, не само за нас, но и за стрейтерите – клубове за ешанжизъм (суингинг), БДСМ клубове и заведения и какво ли още не.

    @дете, на бул. Тодор Александров 33, в Арменския дом, точно зад ъгъла с Хр.Ботев.

  14. Rosnqta Says:

    vihrena към коментара ти относно момчето в компанията ти бих дала пример, който донякъде оправдава това, че не са го пуснали. Охраната за съжаление няма гей детектор и единствения начин да спре стрейт мъже да притесняват момичетата с нагло оглеждане и предложения (поради която причина те са именно в гей бар, а не в кое да е заведение) е да не допуска който и да било мъж. Един път в Есенс имаше мъж с шест „кокошки“. Е да, ама той определено не беше гей, а и беше много нагъл. Май имаше рожден ден и приятлките му го бяха завели да се наслаждава на girl on girl action докато те се натискат една с друга (заради него). Е извинявай, но аз бях повече от отвратена и си тръгнах.

    Ето затова не пускат нито един мъж.

  15. vihrena Says:

    Иууу, тва последното гнусно бе! Ама и такива хора не трябва да има, както и дискриминация, ох, ще стопирам летяща чиния и си отивам от тази планета :’-(

  16. girlsgonewise Says:

    Проблемът е в управата на заведението, охраната или който в момента отговаря за това, клиентите да се чустват добре.
    Ако някакви хора нарушават спокойствието на други, трябва да бъдат помолени да напуснат.
    Ако някъде, в бар, ресторант, фитнис или каквото и да е било някой се държи неприлично, обидно или просто ми разваля удоволствието от храната, просто се оплаквам. Ако заведението е на ниво, обикновено нарушителите биват помолени да си тръгнат най-учтиво.
    Ако заведението е скапано, им прибират паричките за 5 мизерни бири. Гей и стрейт историята няма нищо общо с това, всичко опира до добро обслужване.


  17. Честно казано спомням си едно заведение, което ми е било приятно – Дванадесетте стола, на една пресечка на Ангел Кънчев… В легендата Спартакус никога не съм ходил. Екзит е приятен бар, но нищо повече… Уай нот е отвратителна чалгарница, а Витал не по-малко отвратителна… Като цяло няма нито едно гей заведение, което да ме привлече…

    Раздвижване може и да има, но като цяло няма нито едно „микс“ място, което да става за нещо…


Вашият коментар

