Избирателни предразсъдъци

В блога на Христо тази седмица се появи една изключително интереса публикация за лесбийската общност (силно казано „общност“) у нас – Стереотипи, стереотипи… и малко предразсъдъци, която се явява продължение на темата му Избирателна лесбийственост, под която се завихри доста остра дискусия.

За съжаление, ние не можем да не се съгласим с голяма част (>90%) от написаното от Христо. Какво мислите вие?

Дали наистина у нас вътрешнообщностната дискриминация е толкова силна, дали тя в момента е основния ни проблем, защо става така, че когато трябва да търсим правата си или да излезем на парад, всички хукват в различни посоки, а е канонична догма да се гласува с смс-и за българските кандидати за Мистър Гей-Балкани и Мис Лесбийка -Тутракан?

Защо буч, бой и агресив жените са маргинализирани от голяма част от българските лесбийки, а разнообразието вътре в общността не се поощрява, въпреки че се опитваме мъцайки да обясним на света, че да си различен е нормално и че това не те изключва от голямото човешко семество.

Any thoughts?

Explore posts in the same categories: lesbian, lgbt, view

Етикети: , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

5 коментара на “Избирателни предразсъдъци”

  1. kyky_pyky Says:

    Лелеее,като изчетох всички мнения съвсем се обърках. Щото нали съм с къса коса, ама пък нямам мустак. Походката ми е като на бате Бойко, ама нямам пенис. Влюбвам се в жени(и секс обичам да правя с жени), ама не съм спала с подходящите явно и все още не съм сигурна какво съм.
    Не мога да разбера, някой хора като са ги раждали, майките им изправени ли са били?

  2. kassitra Says:

    значи, мене пък изключително ме учуди едно мнение – че никой никъде не бил срещал даниела, нито бил чувал за нея, нито пишела по форуми – и затова, разбираш ли, те не я били припознали и се били разграничили.. ебаси! !!
    сексуалната ориентация на всеки човек е строго индивидуална и правото (как) да я – или да не я – изразява е въпрос на личен избор.
    и друго, което мене лично ме учудва- защо трябва всеки да бъде групиран и съответно „припознат“ към някоя част на абриавиатурата „ЛГБТ“. и защо нещата, които ни правят различни, трябва да се критикуват, вместо точно обратното?!
    ама честно, или аз нещо не съм наред или наистина е логично такова отношение – тъпо, незряло и наистина селско.
    вътреобщностна дискриминация би бил точният термин, ако съществуваше общност. ама пък ако е съставена от хора с подобни принципи – ми не мерси.
    аз лично бих предпочела общността на приятелите си – бил ите гей или стрейт:)

  3. delinkuent Says:

    опитвам се да се сетя за общност, която да не се изправя пред вътрешна дискриминация и двойни стандарти. туземните народи в Америките? :)
    малко дълго стана, но пускам някои размисли:
    вътрешната дискриминация се появява рано или късно навсякъде; с разликата че в западните общества като че ли няма противоречие между гражданска позиция и класов интерес/кариера и идентичност (няма проблем редом да маршируват на гей парад пънкари, юпита, дори гей скинхедс), защото пропагандта на гражданско съзнание започва някъде от предучилищната. При нас тази пропаганда не мина успешно даже и през НПО сектора. Ето една причина, много по-сложна от това и не единствена, всъщност.
    Ще си позволя да кажа някои неща за мъжете в БГто, Сф. има едно, хм, измъжаване за сметка на ‘изчезването’ на женствения тип. колкото по-стрейт изглеждаме, по-фит, толкоз по-добре. грижата за външния вид е нещо много хубаво и важно, обаче на мен ли ми се струва че мъжете са много по-склонни от жените да игнорират в момента женствените (както при жените – мъжествените) и дори не чак толкова женствените мъже? не знам при вас как е, момичета, но в повечето случаи ако си стр8лукинг, напращял, с нисък тембър, ти си вече социализиран; и това също ми се струва важно – увеличава шансовете ти за сексуален живот въобще, ако това е от значение. абе, е, особено при мъжете :).
    според мен тва измъжаване е отражение и на това, как патриархалните норми си работят много добре в г-л мейнстрийминга, но от друга страна те не се разпознават като патриархални норми от мъжете в общността (нote: всъщност може да се каже, че при нас общността май се сформира само на принципа на консуматорските интереси и секса, доколкото е опция в гей клубовете), защото тези норми са по-скоро имитация на западен стил на живот (който в бг по чисто икономически причини може да бъде живян от неголяма група от хора). така че по клубовете лесно може да се види как колкото по-фит си, толкова по-конвертируем ставаш (същото нещо съм наблюдавал и в Хърватия).
    мисълта ми е, че резултатът става малко като че ли гей мъжете сами се превръщат в стоки, и съответно тези стоки си общуват като такива. до това води тоя мейнстрийминг – и няма нищо лошо и осъдително в секса, ама никак. но аз лично днес не виждам трансгресии нито във виртуалното, нито в реалното пространство, между отделни групички хора в клубове примерно – дори и доста себеподобни да са. преди години не беше точно така. беше по-лесно и по-приемливо просто ей така да се запознаеш с някого. може и да ме лъже паметта, не знам. идентичностите са дотолкова предопределени и фрагментирани – примерно: гледаш QaF, слушаш Кайли, ядеш тай фууд, да речем – че ако едно от 3те не ме кефи и ако се свалям с някой, е много вероятно да спре дотук. (на запд това разрояване е свързано повече със секс-фетиши и анонимност, между другото.)
    Ще дам един пример: Аз примерно не харесвам Мадона. Смятал я за крадлива използвачка, нечовешко постижение на мениджмънта в поп културата. която, да, направи много за видимостта на ЛГБТ, но в крайна сметка не само идеологически, но и музикално почти не ме хваща. Изпадал съм в ситуации, в които се свалям с някого и Мадоне все отнякъде изскача – горе-долу както без I Will Survive не може да мине никое гей парти – като кажа, че не я харесвам, ми се е случвало след това да ме гледат едва ли не… абе, да си гей и да не се кефиш на Мадона си е трудно :).
    в крайна сметка вътрешната дискриминация е просто друго име за двоен стандарт. причинн от предразсъдъци. по-лошото е, че ми се струва че в нашия случай даже не е двоен.

  4. m Says:

    Защото това, което гледат момченцата по телевизята не е буч и бой и тн. Сега е модерно да си на 15 и да си лесбийка, смея да твърдя, че нашите редици доста набъбаха откакто излезе онази песен:) Но като пораснат тези девойки, пак ще си останем ние си :)

  5. I love dykes Says:

    Ами то аз си казах мнението в самата „избирателна“ тема в сайта :)
    Още веднъж – вътреобщностното разделение е факт и до голяма степен то е заслуга на Елия и сие. Все ми се струва, че без да се обединим около каузата и да забравим някои лични и недотам лични различия, проблеми, антипатии и прочие няма как да се преборим. Но това някои „натурални интелигентки“ просто не го разбират.


Вашият коментар

