Забраненият език – от дискурсивното обезличаване до фактическата асимилация

Предлагаме на вашето внимание статия на Гергана Попова във втория брой на списание NotaBene – „Забраненият език – от дискурсивното обезличаване до фактическата асимилация на хомосексуалните в България в периода 1945 – 1989 г.„, която предполагам ще е интересна не само за специалисти.

Списание NotaBene е месечно електронно списание за философски и политически науки. Издава се от Центъра за изследвания и разпространение на политически и философски идеи при Философския факултет на Югозападния университет „Неофит Рилски” – Благоевград, а вторият брой е посветен на езика и дискриминацията.

Изключително интересни теми, а списанието дава заявка за сериозен и задълбочен поглед върху важни обществени въпроси, които не се поставят на други места.

Explore posts in the same categories: lgbt, media

Етикети: , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment на “Забраненият език – от дискурсивното обезличаване до фактическата асимилация”

  1. kurvoazie Says:

    В този материал, както и в много подобни на други автори се обединява хомосексуалността. Под обобщението хомосексуален (хомосексуалност) влизат всички представители, независимо от социалния, материалния, битовия и моралния статус.
    С днешна дата се знае, че хомосексуалното като обособена социална култура е показала различни нива живот след своите представители. Това сега, а винаги е било така. Доказателства има, трябва да се огласяват, с което да се промени изказа, обобщаването.

    Центрирането на живота около сексуалната практика хомосекс, извън другите сфери социални дейности, в някой представители е превърнато в единствено важно съществуване, секса е основния смисъл. При други представители, естествено причислими от сексуална практика това не е така. Времената за които се говори обхващат тази прослойка хомосексуален, която намира смисъл в живота си единствено в сексуалните контакти, което показва, че постоянното търсене на секс, за този период, а и въобще, не разглеждан като морална категория (развратник, безделник).

    Не ваденето на светло сексуалната практика ще даде верен поглед, приемане, разбиране, от хетеросексуалността. Живота на хомосексуалния трябва да е в центъра на откриването. Не може сексуалния елемент да изчерпва представата за личността! Не може с казване, показване на личния секс, да се утвърждава, да се скрива или подминава стойността на човека. Лош човек, добър човек не засяга сексуалната ориентация. Ако си лош защото имаш човешки, а не сексуални проблеми и като принудително член на хомосексуалната общност, то и сексуалността ти става лоша. Няма отлика между човека гей/лезбиен, и сексуалната му практика. В търсене на тази разграничителна линия, ще се обособи нова представа. Тази представа е нужна хетерото.А и, по мое убеждение, на самите хомосексуални. Ако ние самите нямаме ценностна система, то винаги наши представители ще попадат сред така наречената утайка на обществото и чрез обобщението хомосексуален ще повлича всички. Съответно обобщенията ще дърпат и обезценяват човека.
    Линкваният материал няма такава задача, но и използва понятия и представи, които по ирония, неволно…, поставят хомосексулността на най-ниското стъпало, сред представите, сред хората смятани тогава, а и сега за социално неприемливи. Равнителната права между тях е сексуалност (сексуална практика), но и винаги се е смятало, независимо каква сексуалност изповядваш, че сексуалната разпуснатост, развратността, не са с висока оценка. За съжаление или – не, това е всеобщо мнение, което и в исторически план трябва да се отчита. В противен случай, мнения пропускащи този факт, остават концептуални в страни от същността на проблематиката с която са се захванали.

    Зад мисълта:’Тук, както в Белене предишните години, наред с изпратените за превъзпитание упадъчни елементи от всякакъв вид и мащаб попадат немалко представители на хомосексуалния контингент.’, се разбира, че част от общността попада, но коя, не е указано. Разбира се само, че не всички са попадали, което е и обективно достоверно, без много размисъл.

    Най-голямото достойнство на статията отчитам в сборът на нормативни документи, хронологично свързани.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s


%d bloggers like this: